شاخص‌های جمعیت‌شناختی و ضرورت‌های برنامه‌سازی

سید علی‌رضا هاشمی

مدیریت راهبردی یکی از مهمترین شاخه­­های مدیریت است که در طی دو دهه اخیر توسعه روز افزون یافته است. از آنجا که تفکر راهبردی را «اقدام در زمان حال در پرتو  بصیرت روشن نسبت به آینده» تعریف کرده اند؛ بصیرت روشن نسبت به آینده، به معنای آگاهی از محیط آینده، و آگاهی از عملکرد سازمان در آینده است.

 

از این رو برنامه­ریزی محتوایی برنامه­های رسانه باید برگرفته از شاخص­های مختلف محیطی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... باشد تا علاوه بر رضایت­مندی مخاطبان ، هر یک از گروههای سنی نیز از برنامه­های رسانه بطور مطلوب بهره­مند شوند. در این مقاله با تأکید بر شاخص­های جمعیتی به عنوان یکی از مهمترین ساز و کارهای برنامه­سازی، توجه دست­اندرکاران رسانه را به این مهم جلب می­نماید تا از طریق آن نقشه راه و افق محتوایی برنامه­ها در صدا و سیما روشن­تر ترسیم گردد.

 

پیوستاندازه
PDF icon 23837.pdf1.16 MB

دوست و همکار گرامی


چنانکه از ​فعالیت های داوطلبانه کانون ​«انسان شناسی و فرهنگ» و ​مطالب منتشر شده​ در سایت آن​ ​بهره می برید و انتشار آزاد این اطلاعات ​و استمرار این فعالیت ها را مفید می دانید، لطفا در نظر داشته باشید که در کنار همکاری علمی، نیاز به کمک مالی همه همکاران و علاقمندان نیز وجود دارد. کمک های مالی شما حتی در مبالغ بسیار اندک، می توانند کمک موثری برای ما باشند.

لطفا کمک های خود را به حساب زیر واریز کنید و در صورت دلخواه با ایمیل به ما اطلاع دهید.

شماره حساب بانک ملت: 117360766


شماره شبا: IR98 0120 0000 0000 0117 3607 66


شماره کارت: 7634-4916-3372-6104


به نام آقای رضا رجبی

نویسنده

هاشمی، علیرضا

مطالب نویسنده