مشخصه های جمعیت شناختی سالمندی و سهم رسانه در برنامه سازی برای سالمندان

سید علیرضا هاشمی

 در این گزارش با نگاهی مختصر به تحولات جمعیتی در ایران، به تعریف واژه سالخوردگی از دیدگاه جمعیت شناسی و به بررسی ویژگی های اجتماعی سالخوردگان در ایران می-پردازیم، سپس به علل افزایش تعداد سالخوردگان یا سالخوردگی جمعیت، مسایل و پیامدهای ناشی از آن و در انتها به سهم رسانه ملی در پرداخت به موضوع سالخوردگان به عنوان جمعیتی رو به فزون در کشور، و نیاز به برنامه-سازی یا آماده نمودن بستر های لازم برای برنامه سازی آتی در رسانه ملی پرداخته می شود.
کلید واژه ها:  تحولات جمعیتی، سالخوردگی، رسانه ملی، برنامه سازی، رادیو و تلویزیون
 

منبع عکس: http://1x.com/prints/category/photos/portrait/31828

 

برای مطالعه این گزارش در زیر کلیک کنید:

 

 

پیوستاندازه
PDF icon 16088.pdf651.04 KB

دوست و همکار گرامی


چنانکه از ​فعالیت های داوطلبانه کانون ​«انسان شناسی و فرهنگ» و ​مطالب منتشر شده​ در سایت آن​ ​بهره می برید و انتشار آزاد این اطلاعات ​و استمرار این فعالیت ها را مفید می دانید، لطفا در نظر داشته باشید که در کنار همکاری علمی، نیاز به کمک مالی همه همکاران و علاقمندان نیز وجود دارد. کمک های مالی شما حتی در مبالغ بسیار اندک، می توانند کمک موثری برای ما باشند.

لطفا کمک های خود را به حساب زیر واریز کنید و در صورت دلخواه با ایمیل به ما اطلاع دهید.

شماره حساب بانک ملت: 117360766


شماره شبا: IR98 0120 0000 0000 0117 3607 66


شماره کارت: 7634-4916-3372-6104


به نام آقای رضا رجبی

نویسنده

هاشمی، علیرضا

مطالب نویسنده